Ruční ovládání vozidel
Již v průběhu kurzu Vám můžeme zajistit instalaci ručního ovládání MERO do Vašeho vlastního vozidla. Montáží se zabývá společnost HURT s.r.o., která je partnerem autoškoly.
Ruční ovládání vozidel MERO 1
MERO 1 je mechanický systém ručního ovládání, který dokáže převést pohyb všech tří pedálů na jednu nebo dvě ovládací páky pod volant. Plně zachovává podélné i výškové nastavení volantu, neboť je uchycen pod nastavitelnou částí volantu a plně respektuje zachování bezpečnostních zón na vozidle.
Z pravé strany volantu je sdruženým pohybem ovládána brzda a spojka. Spojku je možné několika způsoby aretovat ve vypnuté poloze. Je možné si nastavit i dvojitou aretaci, popřípadě ji úplně vypnout a volit sportovní způsob řazení.
Druhý způsob aretace je řešen pomocí přítlačné rolničky a sílu zadržení ve vypnuté poloze je možné zvyšovat nebo snižovat. Brzda je ovládána na stejné páce jako spojka a je možné brzdit nezávisle na poloze spojky. Brzdíme tlakem na ovládací páku směrem od volantu a spojku ovládáme pohybem směrem k řadící páce.
Ruční ovládání vozidel MERO 2A
MERO 2A je univerzální řídicí systém pro ovládání brzdy, plynu a popř. spojky. Používá se především u vozů s automatickou převodovkou nebo spojkou nebo je možné spojku mechanicky ovládat pomocí ruční ovládací páky tohoto systému. Mechanickou spojku je možné použít jen z pravé strany, abychom při řazení nemuseli pouštět volant. Ovládání brzdy provádíme vždy tlakem na páku od sebe a v zabrzděné poloze můžeme aretovat. Plyn ovládáme bud přitažením páky k sobě, tzn. k volantu, nebo posunem páky podél volantu směrem dolů. Spojku ovládáme stejně jako brzdu, tzn. tlakem od sebe a ve vypnuté poloze můžeme aretovat. Spojka má ještě další aretaci v prokluzové poloze, pro usnadnění rozjezdu ať už na rovině, nebo v kopci.
Ruční ovládání vozidel MERO 2S
Jedná se o mechanický převod pedálu spojky na ručně ovládanou páku. Vypnutí spojky se provede tlakem na páku od sebe a ve vypnuté poloze je možné spojku aretovat. Při zařazení rychlosti mírným zvednutím páku uvolníme z aretační polohy a postupným přidáváním plynu a pouštěním spojky vůz uvedeme do pohybu.
Mechanická spojka má ještě jednu aretační polohu, kterou můžeme v normálním provozu přecházet, ale dobře jí využijeme při rozjezdu v kopci, při zařazování mezi vozidla i při běžném rozjezdu. Tato aretační poloha nám spojku drží v prokluzu, tzn., že motor bez plynu táhne, ale nezhasne. Tím pádem nám vozidlo v kopci necouvá a můžeme uvolnit brzdu, přidat plyn a uvolněním spojky se plynule rozjet. Tato poloha se dá využít i v dalších již zmíněných příkladech.
Montáž ruční spojky nám neruší funkci pedálu a můžeme plynule přecházet na ovládání rukou i nohou popř. můžeme využít obou způsobů. Jednoduchý způsob konstrukce zaručuje spolehlivý bezúdržbový provoz. Je využito systému MERO 2, který splňuje bezpečnostní podmínky montáže a provozu.